7 måneder siden

Sådan skal du skrive dit nyhedsbrev i 2017

Her er formlen til dig.

Jeg kunne godt tænke mig at holde et foredrag.

Det skulle hedde:

Sådan skal du skrive dit nyhedsbrev i 2017.

Når så alle folk havde fundet en p-plads ude foran … og havde møvet sig ind på
deres pladser … og fået deres frakker, huer og halstørklæder af … så ville jeg sige:

Gør det samme som i 2016.

Så ville jeg sige farvel.

Og så var det foredrag slut.

* * *

Nogen ville helt sikkert blive møgsure.

Og nogen ville helt sikkert insistere på at få deres penge tilbage.

Men det foredrag ville have en vigtig pointe.

Nemlig den her:

Fremtiden findes i fortiden.

Eller sagt på e-mailsk:

Svaret på hvordan du skal skrive dine mails
i 2017 finder du ved at kigge tilbage på 2016.

Lad mig forklare:

 Hvert år i januar ser jeg e-mailmarkedsførere være dybt optagede af hvad det nye års trends bliver.

”Hvordan skal vi e-mailmarkedsføre os i 2017?”

”Hvilke trends spår du bliver de største?”

”Er der en tendens, du særligt tror på?”

… spørger de fra salen på mine kurser og foredrag.

Mit svar:

Skriv gode e-mails.

Og med det mener jeg:

Skriv overbevisende.

Ingen nye trends og tendenser kan redde dit e-mailsalg,
hvis du ikke har skruet en overbevisende e-mail sammen.

Det er muligt, at interaktive e-mails bliver det helt store i 2017, men hvis du ikke formår at kommunikere overbevisende, så kan end ikke den mest hippe interaktive e-mail sælge det parti havemøbler, du så gerne vil af med. Eller de 12 kursuspladser, du ikke kan få fyldt op.

Hvis du virkelig vil give dit e-mailsalg et
slag over nakken i 2017, så er formlen her:

Brug 5 procent af din tid på at orientere dig om trends og tendenser
(trends er kun ’forecasts’ – altså sandsynlige forslag baseret på enkelte tegn) .

Invester de resterende 95 procent i det, der aldrig bliver umoderne:

Den gode samtale.

I den her sammenhæng: 

Den gode e-mail.

* * *

Svaret på hvordan den skal skæres, finder du ikke i fremtiden.

Svaret ligger i fortiden.

Og det allerbedste: 

Du har det allerede.

Du skal bare bevæge dig ind i maskinrummet i dit e-mailprogram.

Kig på din statistik-side derinde.

Og spørg dig selv:

Hvilke 5 afsendte e-mails i 2016 havde årets højeste åbningsrater?
(Clue: Disse emnelinjer fanger netop dine læseres interesse).

Hvilke 5 e-mails konverterede bedst (til videreklik eller til salg)?
(Clue: Disse call to actions får netop dine læsere til at reagere).

Hvilke 5 (eller bare 3) e-mails blev delt mest?
(Clue: Denne form for indhold oplever netop dine læsere så værdifuld, at de vil bruge deres egen troværdighed på deres egne platforme til at dele dit budskab).

Og panik ikke, hvis dine e-mails endnu ikke bliver delt. Det sker ikke for alle. Men alle kan lære at skrive dele-værdige e-mails (hint: Godt udgangspunkt til din mus-samtale med dig selv i 2017).

* * *

Er du ikke tilfreds med det, du ser i dit maskinrum, så er hjælpen nær.

Om ganske få uger lancerer jeg boomboksen:

Mine 7 bedst sælgende e-mails nogensinde
– forstå psykologien, stjæl modellerne, sælg selv med dem

 

Jeg har nemlig været inde i mit maskinrum, og dér har jeg fundet de 7 mails, som har solgt allerbedst siden jeg startede som e-mailmarkedsfører i 2008. Modellerne er også blevet brugt med stor succes af mine kursister gennem årene. Lige om lidt kan du få dem leveret direkte i din indbakke – som en slags ‘giv den en over nakken’-boks, du kan bruge til at sætte fut i dit mailsalg.

Modellerne er ikke baseret på flygtige trends.

De er baseret på de 95 procent, der gør det for dig:

Håndværket at overbevise.

/Christina 

Gør som over 11.000 andre

Få viden, værktøjer, trends og tricks til dine e-mails. Plus (Vanvittigt gode) tilbud - og først besked om nye kursusdatoer.