2 år siden

Skriv noget åbenlyst tåbeligt – og få flere tilmeldinger til dit nyhedsbrev

Lad mig gætte:

Det er ikke særlig tit, du bliver
opfordret til at skrive noget dumt, vel?

Men hvad nu hvis jeg fortalte dig, at du kan øge antallet af mennesker,
der skriver sig op til dit nyhedsbrev – netop ved at skrive noget tåbeligt?

Bare rolig, du skal ikke skrive
noget, der får dig til at se dum ud.

Det er slet ikke den vej, vi skal …

Du skal skrive noget, der får de mennesker
der besøger dit website til selv at føle sig lidt
tåbelige, hvis de ikke skriver sig op til dit nyhedsbrev.

Det er et såre enkelt lille greb.

Jeg kalder det ‘Få-deres-pegefinger-til-at-hade-at-klikke-på-nej-knappen’-grebet.

Det er din pop-up, du skal justere lidt på.

(For sådan en har du vel? Ellers så gå tilbage og læs den e-bog, du fik da du skrev dig op til nyhedsbrevet her. En pop-up kan øge antallet af tilmeldinger til dit nyhedsbrev med 6 – 10 gange så mange læsere. Så uanset hvor irriterende, du selv må synes den slags er, så virker de).

De fleste pop-ups er forsynet med:

A) En stor indbydende ‘Ja tak – tilmeld mig nyhedsbrevet’-knap.

Og …

B) Et lille kryds oppe i øverste højre – ofte ledsaget af standardteksten ‘Nej tak – gå væk boks’.

Det er B, du skal justere på…

Splittests viser, at du ved at ændre teksten ‘Nej tak, gå væk boks’
til fx ‘Nej tak – jeg kan ikke lide rabatter og tilbud’ kan øge antallet
af læsere betragteligt.

Prøv fx at se her, hvordan Kondomaten bruger grebet:

Kondomaten

Kondomaten har beholdt det lille kryds oppe i øverste højre hjørne.

Er du agressiv, så fjern krydset.

Prøv fx at se her, hvordan Socialtriggers tvinger dig til enten
at sige ja til deres e-bog – eller trykke ‘jeg afviser e-bogen’:

Socialtriggers

Ja, det er psykologi.

Og kan du se hvor stærkt, det er?

Det er nemt at klikke ‘Nej tak – gå væk boks’.

Næsten for nemt.

Men man føler sig lidt tåbelig når man klikker
‘Nej – jeg kan ikke lide at få rabat’, ikke?

Prøv at se her, hvordan cosmopolitan bruger knebet:

Cosmopolitan

Hvis du synes, det her ku være interessant at lege med, så lad dig inspirere af det her blogindlæg fra buzzfeed, som giver dig intet mindre end 15 (sjove) eksempler på hvordan andre bruger psykologien >>

– Og tester du det af på dit eget site, så lad mig meget gerne høre om dine resultater.

Det er et enkelt greb.

Og det koster dig ikke meget mere end
10-12 minutters arbejde at sætte i værk.

/Christina 

Ps. På mit website bruger jeg ikke pop-up. Jeg har en såkaldt slide-in-boks. Her kan du gøre nøjagtig det samme. De to slide-ins jeg anbefaler er:

Sleeknote og Sumome

Gør som over 11.000 andre

Få viden, værktøjer, trends og tricks til dine e-mails. Plus (Vanvittigt gode) tilbud - og først besked om nye kursusdatoer.