2 år siden

Karen-Marie har 40.000 følgere på Facebook. Gæt, hvorfor hun hellere vil have en e-mailliste.

Prøv lige at se hende her:

 

Hun ser ud som en, der er sjov at være sammen med, ikke?

Det er hun også.

Faktisk lever Karen-Marie Lillelund af at skabe humor omkring sig til foredrag og via sine bøger. Det er hun så god til, at knap 40.000 mennesker følger hende på Facebook.

Men …

Som du måske husker, så skete det her i januar:

Mark Zuckerberg ændrede Facebooks algoritme.

Det betyder, at opslag fra medier, virksomheder og brands bliver vist til markant færre mennesker. Istedet ser vi nu primært opslag fra venner og familie, når vi går på Facebook.

Du kan næsten forestille dig, hvordan Karen-Marie med
40.000 følgere på Facebook, reagerede på dén nyhed, ikke?

 

For jo – hun ku’ godt mærke, hvor det her bar henad:

”Bare ved små ændringer i algoritmen kunne jeg se forskel på, om der var 30.000 eller 50.000 mennesker, der så mine videoer. Det provokerede mig helt vildt, at Facebook havde magten,” fortæller hun.

Karen-Marie tog en beslutning:

Hendes følgere skulle være hendes egne.

Ikke Facebooks.

Og hun lærte præcis hvordan i Turbo1000.

”Jeg lavede en ny e-mail-liste – og min allerførste freebie. Det er altid det med freebien, der har holdt mig tilbage før. Jeg troede, jeg skulle skrive en e-bog eller sende bøger gratis med posten, og jeg orkede det ikke. Men Turbo1000 lærte mig, at en freebie slet ikke behøver at være en bog.”

Næ, en freebie kan være alt muligt andet end en e-bog.

Faktisk findes der ting, der giver markant flere læsere
end e-bøger
– og som samtidig er langt hurtigere for dig
at producere. Hvad det er, lærer du selvfølgelig i TURBO1000).

Da Karen-Marie erfarede det, blev hun lettet.

Og så lavede hun en freebie efter en af kursets andre modeller.

Hvor mange e-mail-tilmeldinger tror du, hun fik efter den første time?

10?

20?

30?

Nope. 50 nye tilmeldinger. Næsten 1 i minuttet!

Og efter den første uge?

500 tilmeldinger på e-maillisten.

Og nu efter 3 uger?

1.400.

Nu har jeg jo vænnet mig til, at man skal få 50 tilmeldinger i timen,” ler Karen-Marie. ”Så det næste, jeg gør, er at lave en masse nye freebies, som jeg har fået ideer til gennem kurset. Jeg er en gadget-girl, og jeg er sindsygt stolt af, at jeg har kunnet sætte det hele op selv. Kurset gav mig oplevelsen af, at jeg godt kan selv, at jeg vandt over det her, og jeg har danset rundt i stuen, når det er lykkedes. Og fordi jeg nu har en strategi for min e-mail-liste og mit nyhedsbrev, føler jeg, at jeg har fået mere kontrol.”

 

Karen-Marie har med andre ord lært at bygge sin egen
platform uafhængigt af andres medier og deres agenda.

Jeg kan holde dig vågen til langt ud på natten med alle mine gode argumenter for, hvorfor du skal gøre netop det. Men hør selv Karen-Marie selv fortælle om, hvad det er værd:

”Med min e-mail-liste har jeg fået min egen kommunikationskanal, og det er guld værd. Det er en kommunikationskanal, som jeg selv har magten over, og den er meget personlig. Jeg bestemmer selv, hvordan indholdet skal lyde, og hvordan det ser ud – jeg er ikke underlagt nogen andres krav om grafik. Samtidig ved jeg, at jeg ikke kommer til at sende reklamer i hovedet på folk, fordi jeg selv har fuld kontrol over indholdet.”

En ting er 1.400 følgere på en e-mail-liste.

Noget andet er konkrete tal på bundlinjen.

Også her er Karen-Marie kistebegejstret:

”Jeg føler, at jeg fremtidssikrer min forretning. Det er egentlig ikke fordi, jeg skal sælge flere foredrag gennem mit nyhedsbrev. Men jeg vil måske bruge det til at sælge online-kurser på længere sigt. E-mail-listen har givet mig helt nye muligheder rent marketing-mæssigt.”

 

* * *

Hvad med dig?

Vil du ligesom Karen-Marie eje dit eje medie, som kun du har kontrol over? Og til en pris, som du ikke engang får albuen af en freelance Facebook-annoncør for?

I TURBO1000 lærer du:

Hvordan du får e-mailadresserne på dem, der besøger dit
site, så du kan begynde at markedsføre dig og sælge til dem.

Hvad en freebie er – og hvordan du bruger ‘The Freebie Framework’ til at finde
ud af, hvad du med fordel kan give i bytte for dine besøgendes e-mailadresser.

Hvordan du bruger Facebook (og andre sociale medier, bl.a. LinkedIn) til
at nå tusindvis af nye kunder – fuldstændig uafhængig af irriterende algoritmer.

Hvordan du – på autopilot – konverterer nye læsere til betalende kunder
i din forretning, mens du laver alt muligt andet, du synes er sjovere.

Karen-Marie blev kisteglad, da hun opdagede, at hun ikke skal bøvle med at lave e-bøger for at få nyhedsbrevslæsere. Faktisk har hun lavet en freebie, der nærmest ikke består af skrevne ord. Den har foreløbigt hevet 1.400 læsere ind til hende. Og det går STÆRKT.

************************************************

Fraklip fra interviewet
med Karen-Marie Lillelund

Karen-Marie fremhævede under interviewet 2 ting ved Turbo1000, som jeg ærlig talt ikke selv havde tænkt over, ville betyde så meget for de 822 mennesker, som allerede har købt kurset:

”Noget af det fedeste ved kurset har været, at det er hamrende godt struktureret – det er let at komme igennem, og det er let af vende tilbage til, hvis du ikke fik det hele med. Mange online kurser og webinarer derude er crap, men Turbo1000 giver dig ægte værktøjer, og samtidig koster det dig ikke 38 milliarder. Jeg lyttede til de første par lektioner på en café i New York, og det er super overskueligt, at du kan tage en bid om dagen.”

Men det er ikke det eneste:

”En anden bonus ved kurset er den meget aktive Facebook-gruppe, som du bliver en del af. Mange af sådan nogle grupper dør hurtigt, men her hepper folk på hinanden, svarer hurtigt og giver sparring. Det hjælper, at Christina selv er meget aktiv i gruppen. Man får en fornemmelse af, at hun holder øje med en og er optaget af, at alle får lavet bedre forretninger (”Det er jeg også!”, red.). Og jeg ønsker sådan for de andre, at de får solgt deres yogamåtter og shampoo,” griner hun.

Gør som over 12.000 andre

Få viden, værktøjer, trends og tricks til dine e-mails. Plus (vanvittigt gode) tilbud - og først besked om nye kursusdatoer.
Du kan til enhver tid afmelde dig med et enkelt klik.
Privatlivspolitik