Din trin-for-trin-guide til at tilrettelægge og skrive automatiserede e-mailserier, der sælger for dig på autopilot 24SYV – året rundt

Et automatiseret e-mailflow til nye læsere er den
mest effektive – men samtidig mest oversete – disciplin indenfor e-mailmarkedsføring

Hvad sker der, når nye læsere skriver sig op til din e-mailliste?

Fx:

– Direkte på dit website

– I din webshop

– Via betalt lead-annoncering på sociale medier?

Mange svarer:

”Det ved jeg faktisk ikke …”

Andre svarer:

”Jeg tror, vi sender en enkelt velkomstmail, men jeg er ikke helt sikker …”

Av, av, av.

De 2 mest katastrofale ting, du kan udsætte en ny læser for, er:

  1. Tavshed (aka ’Du hører fra os 4-6 gange om året’)
  2. En enkeltstående ’Du er nu tilmeldt vores nyhedsbrev – hej-hej’-mail … efterfulgt af en stribe irrelevante tilbuds-mails, der får din nye læser til at fortryde, hun skrev sig op (og fare direkte ned til afmeldingsknappen).

Hvorfor er de to scenarier ikke holdbare strategier?

Fordi det her:

En helt ny læser på din e-mailliste er on fire.

På nørd’sk ’et brandvarmt lead’.

Det er årsagen til, at et veltilrettelagt automatiseret e-mailflow til nye læsere konverterer helt vanvittigt godt.

I kurset her lærer du præcis dét:

Hvordan du tilrettelægger og skriver automatiserede e-mailflows, der konverterer.

FAKTA

Et automatiseret e-mailflow til nye læsere konverterer 320% bedre end en standard e-mailkampagne

Kilde: InboxArmy

Hvad får jeg i kurset?

Vi har kondenseret samlet set 35 års praktisk e-mail-copywriter-erfaring til den komplette, dybdegående drejebog til at skabe en effektiv velkomstserie, der konverterer nye læsere på nyhedsbrevet til kunder (mens du laver noget andet).

Du lærer bl.a.:

  • at forstå grundreglerne for en konverterende velkomstserie og spotte, hvilke knapper du skal skrue på, så velkomstserien reelt sælger for dig
  • hvordan bl.a. et kommunikationsbureau, en fotograf og en webshop har omsat for hundredvis – og millioner – af kroner på velkomstserier (danske virksomheder, vi selv har talt med, selvfølgelig)
  • hvilke 4 afgørende firkanter, der udgør grundstrukturen i ethvert overbevisende e-mailflow – og hvordan du bruger denne viden til endelig at naile strategien bag din velkomstserie
  • hvordan du bruger ChatGPT som assistent undervejs i processen med at bygge fundamentet for din velkomstserie
  • at forstå og anvende de 4 kategorier af overbevisende (nogle endda underholdende) e-mails, som en konverterende e-mailserie bør bestå af.

Kort sagt: Vi giver dig strategien, ’skriv det her’-modellerne og accelererer dig i gang – du skriver og implementerer din nye velkomstserie ude i din forretning. Og nyder resultaterne.

Hvem er Sælg24syv-systemet helt præcis til?

 Vi har bygget kurset til dig, der fx:

  1. er solo-selvstændig og endnu ikke har et automatiseret e-mailflow – eller har et, der ikke skaber nok resultater
  2. arbejder som customer journey specialist, nyhedsbrevsredaktør, kommunikations- eller marketingmedarbejder i en virksomhed og bliver målt på, hvor godt jeres e-mailmarketing performer
  3. er e-mail-marketingansvarlig i en webshop, hvor I har brug for at få langet produkter over disken via e-mails
  4. arbejder i bureau og gerne vil hjælpe kunderne med velkomstserier – men mangler et kompetenceløft for at kunne tilbyde denne ydelse
  5. er ledig og søger job indenfor marketing og gerne vil give dig selv bedre mulighed for at kunne varetage en virksomheds e-mailmarkedsføring.

Du kan arbejde med b2b eller b2c.

Det er ikke det allervigtigste.

Det allervigtigste er, at du kan identificere dig med et af disse 4 punkter:

  • Du er helt ny ud i e-mailmarketing og er enten lige gået i gang med at bygge e-mailliste – eller skal til at i gang.
  • Du har en større eller mindre liste, men lige nu har du ikke sat en automatiseret velkomstserie op.
  • Du har allerede en velkomstserie, men den sælger ikke (nok), og du vil gerne lære, hvordan du forbedrer den.
  • Du bruger annoncekroner på kontinuerligt at hive nye leads ind, men du har ikke opsat et automatiseret e-mailflow, der konverterer leads til betalende kunder.

Du har brug for et automatiseret velkomst-flow, hvis du gerne vil have dine læsere til at:

  1. Købe det første produkt i webshoppen
  2. Booke et møde
  3. Booke en afklaringssamtale
  4. Købe dit kursus – fysisk eller online
  5. Bestille tid til en konsultation
  6. Bede om et tilbud
  7. Købe en plads
  8. Melde sig ind i fx en medlemsklub
  9. Booke en demo
  10. Skrive sig op til en gratis prøveperiode
  11. Skrive sig på en venteliste.

Hvis du nikker ved bare et af ovenstående punkter, kan du roligt investere i kurset. Vi tager den fra toppen og suser dig igennem metoden, faldgruberne, modellerne og masser af konkrete eksempler undervejs, så du har alle forudsætningerne for at bygge et automatiseret e-mailflow, der sælger for dig, mens du laver alt muligt andet.

Hvad indeholder
Sælg24SYV-systemet?

Kurset er bygget op i 3 trin:

1: Strategi

2: Skriv det her-modellerne

3: Plug’n’play-serier

Trin 1:

Læg let din unikke succes-strategi

De mails, du putter ind i din velkomstserie, virker kun, hvis:

A) du har defineret målet med din serie

B) din freebie (aka lead magnet) matcher dit mål.

Det skal du forstå sådan her:

Du kan ikke skrive en serie e-mails, der sælger for dig på autopilot, uden at have den afgørende arkitektur på plads.

Derfor hjælper første del af kurset dig med at spotte, hvorfor velkomstserien ikke virker optimalt (hvis du allerede har en) – eller at undgå de fatale fælder i dit første e-mailflow, allerede inden du skriver et eneste bogstav i din serie.

Det er i denne første del af kurset, du bl.a. får svaret på:

  • Hvordan enhver konverterende velkomstserie er opbygget – og hvordan du undgår at tabe læseren og salget, når du opbygger din serie efter netop denne model
  • Hvorfor ’få mere information om virksomheden/vores produkter’ er et pænt uhensigtsmæssigt mål at sætte med sin velkomstserie – og hvordan du finder et realistisk mål i stedet for
  • Hvorfor du skal skrive en hel serie og ikke bare 1-2 mails
  • Hvad definitionen på den perfekte leadmagnet er – og den ene freebie-fejl, du for alt i verden ikke må begå.

Fordi vi ved, at du måske bliver lidt træt ved ordet ’strategi’ – så har vi lavet udførlige ChatGPT-guides med copy-and-paste-prompts til hvert enkelt trin i processen, så det bliver sjovt og nemt.

 

Dine ChatGPT-guides ser sådan her ud:

 

ChatGPT-guide #1:

Det strategiske greb, der får dit e-mailflow til at rå-konvertere

 

I guiden her lærer du den ene helt grundlæggende ting, der skal være på plads, før du skriver ét eneste ord. Alt for mange velkomstserier taber salget, fordi denne ene ingrediens mangler. Det kommer heldigvis ikke til at ske for dig. Du får ChatGPT-prompts, der gør dette trin nemt (og sjovt!).

 

ChatGPT-guide #2:

Målret dit e-mailflow til de rigtige leads (dem, der vil købe)

 

Undgå at hive læsere ind på din e-mailliste, som egentlig slet ikke er i målgruppen for dit produkt. I ChatGPT-guiden her får du prompts til at naile de rigtige modtagere. Du får også prompts, der hjælper dig med at finde helt nye målgrupper, der er oplagte kunder for dig, men som du aldrig tidligere har tænkt på.

 

ChatGPT-guide #3:

Den ultimative guide til den perfekte freebie (aka lead magnet)

 

Hvad skal du egentlig tilbyde dine nye læsere i bytte for deres e-mailadresse? Og hvad skal du tilbyde de leads, der skriver sig op via annoncering på sociale medier? Det behøver du ikke at bruge ét sekund mere på at spekulere på, for vi har lavet den ultimative ChatGPT-guide til netop det. Du finder bl.a. den stærkt populære Æblerovs-metode, som gør dig i stand til at aflure konkurrenternes freebies (uden at være klammo). Du finder også prompts, der giver dig kaskader af ideer til freebies, der kan laves på rekord-tid – helt ned til 20 minutter.

 

ChatGPT-guide #4:

Hæv din konvertering med simpel selv-segmentering

 

Vil du gerne segmentere dine nye leads? Er du i tvivl om, hvordan du gør det? No problem da. I ChatGPT-guiden her viser vi dig, hvor enkelt du får dine læsere til at segmentere sig selv – og du får prompts til at få svare på, hvad lige præcis du med fordel kan segmentere efter. Et drøn-effektivt greb – uanset om du sælger nøgleringe, parterapi eller komplekse B2B-løsninger.

 

I tvivl om, hvad du overhovedet skal tilbyde i bytte for din læsers e-mailadresse, og hvordan du giver din freebie et fedt navn?

Løsning:

Så kigger du i guiden ’16 modeller til freebies – og 54 eksempler på, hvordan du bruger dem’, der også ligger i modul 1. Det er den her:

Trin 2: Sådan skriver du din velkomstserie mail for mail

I anden del af kurset giver vi dig copywriting-modellerne, der sælger – og som samtidig gør dig til din nye læsers ven og rådgiver i indbakken.

Vi har bygget i alt 14 ’Skriv-det-her-e-mailmodeller’ til dig.

Alle modeller er selvfølgelig inklusive:

  • Eksempler
  • Strukturforslag
  • Lækre emnelinjer, du må løbe med.

Blandt mail-modellerne finder du bl.a.:

  1. de 5 simple taktikker til en velkomstmail, der i sig selv sælger.
  2. modellen til, når du har brug for at skrive en mail om dig selv i dit e-mailflow (uden at kede læseren ihjel)
  3. modellerne, du bruger til at give læseren en aha-oplevelse (uden hverken at overvælde dig selv eller læseren med indhold) – og samtidig gør læseren nysgerrig på din betalte løsning
  4. modellen, der viser dig, hvordan du går fra at give værdi i din velkomstserie til at motivere læseren til at handle (fx købe)
  5. modellen, som Kathrine brugte til at melde udsolgt på en dyr, fysisk uddannelse (på én mail)
  6. modellen, som Christina har brugt til at omsætte for 300.000 kr. onlinekurser
  7. verdens kedeligste mail, som Kathrine brugte til at skrive en af Morten Münsters [ham med adfærd; ikke ham med chips] bedst sælgende kampagnemails.

Og ja, du får både modellerne gennemgået på video og samlet på skrift inkl. 62 drønkonverterende emnelinjer aka ’Bliv-aldrig-mere-i-tvivl-om-hvad-du-skal-skrive-i-dine-mails’-guide i en overskuelig pdf, der ser sådan her ud:

Trin 3: 5 vildt effektive plug’n’play-velkomstserier

Vil du gerne skyde genvej og få en ’kokkens anbefaling’ til, hvilke typer mails du med fordel kan proppe i din velkomstserie?

 

Så hopper du ned i modul 3, hvor du finder:

  • Den glade taber-velkomstserien – til dig, der kører en konkurrence blandt dine nye læsere
  • Rabat-velkomstserien – til dig, der tilbyder din nye læser en rabat (fx på din webshop)
  • Book et møde-serien – til dig, der vil motivere læseren til at booke et møde
  • Den lille succes-velkomstserien – til dig, der sælger onlinekurser eller andre vidensprodukter
  • Prøveperiode-velkomstserien – til dig, der tilbyder din nye læser en gratis prøveperiode

Hele molevitten er skabt af to af Danmarks mest nørdede (og bedst sælgende) copywritere, der samtidig er scenevante undervisere og speakere. Så vi ved, hvad der skal til, for at bygge lektioner, du orker at se til ende – samt at give dig arbejdsark og guides undervejs, som du faktisk forstår og får brugt. Tilsat horsensianske ordsprog og tør københavnerhumor undervejs for at holde dig til ilden …

Sådan så du kan omsætte den tid, du investerer i kurset, til at skabe reelle resultater med din e-mailmarkedsføring.

… Og fik vi sagt, at det hele kører automatisk, når først du har skrevet de mails, serien består af?

Om os

Dine undervisere

Christina Klitsgaard

Er kendt som ’Danmarks ukronede dronning i e-mailmarketing’.

Har 24 års erfaring som copywriter – og 14 år som e-mailmarketingnørd.

Har siden 2010 udelukkende beskæftiget sig med rådgivning i e-mailmarketing, hvor hun har solgt for adskillige millioner af danske kroner via e-mails (både med live-kampagner og automatiserede serier).

Driver digital kursusvirksomhed, hvor hun over årene har solgt onlinekurser som det her, du læser om nu, til tusindvis af fagfolk, der gerne vil lære, hvordan skriver tekster, der giver penge i kassen.

Har selvudgivet to fagbøger om e-mailmarketing, som ligger på flere end 3.000 skriveborde hos både iværksættere og marketingansatte, som flittigt bruger hendes strategier.

Efterspurgt (og top-rated) keynote speaker på nogle af landets største konferencer.

Christina Klitsgaard,

Kathrine Louise Nielsen

Har en akademisk baggrund indenfor litteraturvidenskab og retorik (KU).

Er tidligere konsulent og underviser i bro og redaktør på Bro Blog (dengang den væltede internettet tilbage i 2014-15-stykker).

Har siden 2016 skabt målbare resultater for sine kunder med copywriting gennem egen virksomhed.

Er redaktør på Morten Münsters nyhedsbrev med over 50.000 læsere og står bag hans storsælgende e-mail-kampagner.

Har over årene undervist hundredvis af fagpersoner, der gerne vil kunne skrive overbevisende tekster, i copywriting på fysiske kurser.

Top-rated speaker på bl.a. MarketingCamp og Emailsummit.

Kathrine Louise Nielsen,

 

Hvad din investering er i at få drejebogen til endelig at naile, hvordan du sælger med automatiserede mails?

Om du skal sidde klistret til en skærm i timevis?
Nej da! Tag alle lektioner ’on the go’ på din mobil

 

Alle kursets lektioner kan ses i en app på din mobil. Det betyder altså, at du kan se alle videoer direkte på din mobil, eller bare lytte til dem når du går tur/løber/cykler/venter på bussen.

 

Vi er så sikre på, at du vil blive top-begejstret,
at vi giver dig 100% tilfredshedsgaranti

 

Vi hepper på dig.

/Christina og Kathrine

 

PS: Har du spørgsmål?

Skriv til os på hello@welovecopywriting.dk,
så svarer vi dig, så hurtigt vi kan.