11 måneder siden

Sådan skal du skrive dit nyhedsbrev i 2020

Jeg kunne godt tænke mig at holde et foredrag.

Det skulle hedde:

Sådan skal du skrive dit nyhedsbrev i 2020.

Når så alle folk havde fundet en p-plads ude foran … og havde møvet sig ind på
deres pladser … og fået deres frakker, huer og halstørklæder af … så ville jeg sige:

Gør det samme som i 2019.

Så ville jeg sige farvel.

Og så var det foredrag slut.

* * *

Nogle ville helt sikkert blive møgsure.

Og nogle ville helt sikkert insistere på at få deres penge tilbage.

Men det foredrag ville have 2 vigtige pointer.

Pointe # 1:

Trends er forudsigelser, og hvis du gør det samme som alle andre, så bliver du lige så forudsigelig som alle de andre, der jagter trends. Eller sagt meget federe af Georg Lois:

“My answer is always identical to what I said the previous year: Beats the shit out of me. I’ll know it when I do it”. 

Som han siger i bogen Damn good advice for people with talent, som du i øvrigt kan købe hos bl.a. SAXO for lige omkring 75 kroner:

“A trend is always a trap”.

Pointe # 2:

Fremtiden findes i fortiden.

Eller sagt på e-mailsk:

Svaret på hvordan du skal skrive dine mails i 2020 finder du ved at kigge tilbage på 2017, 2018 og 2019.

Lad mig forklare:

Hvert år i januar ser jeg e-mailmarkedsførere være dybt optagede af, hvad det nye års trends bliver.

”Hvordan skal vi e-mailmarkedsføre os i 2020?”

”Hvilke trends spår du bliver de største?”

”Er der en tendens, du særligt tror på?”

… spørger de fra salen på mine kurser og foredrag.

Mit svar:

Skriv gode e-mails.

Og med det mener jeg:

Skriv overbevisende.

Ingen nye trends og tendenser kan redde dit e-mailsalg, hvis du ikke har skruet en overbevisende e-mail sammen.

Det er muligt, at interaktive e-mails bliver det helt store i 2020 (ligesom emojis blev det hippe i 2018 og 2019), men hvis du ikke formår at kommunikere overbevisende, så kan end ikke den mest smarte emoji i en emnelinje eller hippe interaktive e-mail sælge det parti havemøbler, du så gerne vil af med. Eller de 16 kursuspladser, du ikke kan få fyldt op.

Hvis du virkelig vil give dit e-mailsalg et
slag over nakken i 2020, så er formlen her:

Brug 5 procent af din tid på at orientere dig om trends og tendenser
(trends er kun ’forecasts’ – altså sandsynlige forslag baseret på enkelte tegn) .

Invester de resterende 95 procent i det, der aldrig bliver umoderne:

Den gode samtale.

I den her sammenhæng:

Den gode e-mail.

Den læseværdige e-mail.

Den e-mail, der flytter din læser fra ‘Det er nok ikke lige noget for mig” eller ‘Det er for dyrt” eller ‘Det har jeg ikke tid til” – til – “Yes, dét der SKAL jeg bare have/gøre NU!”.

* * *

Svaret på hvordan dén skal skæres, finder du ikke i fremtiden.

Svaret ligger i fortiden.

Og det allerbedste:

Du har allerede svaret.

Du skal bare bevæge dig ind i maskinrummet i dit e-mailprogram.

Kig på din statistik-side derinde.

Og spørg dig selv:

Hvilke 5 afsendte e-mails i 2019 havde årets højeste åbningsrater?
(Clue: Disse typer emnelinjer fanger netop dine læseres interesse).

Hvilke 5 e-mails konverterede bedst (til videreklik eller til salg)?
(Clue: Disse typer call to actions får netop dine læsere til at reagere).

Hvilke 5 (eller bare 3) e-mails blev delt mest?
(Clue: Denne form for indhold oplever netop dine læsere så værdifuld, at de vil bruge deres egen troværdighed på deres egne platforme til at dele dit budskab).

Og panik ikke, hvis dine e-mails endnu ikke bliver delt. Det sker ikke for alle. Men alle kan lære at skrive deleværdige e-mails. Og alle kan lære at skrive e-mails, der sælger – uden, at du skal sælge på den klamme måde (hint: Godt udgangspunkt til din mus-samtale med dig selv i 2020).

* * *

Er du ikke tilfreds med det, du ser i dit maskinrum, så er hjælpen nær.

Den 10. – 12. marts afholder jeg livekurset SKRIV SOM EN PRO på Kellers Park i Jylland. Det er vores mest intensive kursus. Der er fuld smæk på i 3 fulde dage. I er kun 12 deltagere – og der er lige nu 3 pladser tilbage. Uden at køre effektiv e-mailkampagne på kurset, så er 9 af pladserne allerede røget før jul.

Din investering er 12.900 + moms. 
Du kan betale på én gang – eller i 3 rater >>

For det beløb får du ikke ‘bare’ 3 kursusdage sammen med mig. Dét, du i virkeligheden får her, er den helt grundlæggende viden – og alle værktøjerne til – hvordan du skriver, så dit publikum reagerer. Det er et kursus i copywriting, og principperne skal du ikke bare bruge i dine e-mails, men også når du skriver webtekster, socialmedia-opslag, pressemeddelelser, salgsbreve. (Der er endda deltagere på PRO, som ikke skriver mails, men bruger principperne på alle andre platforme).

Med i prisen får du:

Vores populære 3-i-1-bog (værdi 995 + moms).

Kursusbevis, du kan bruge på dit CV.

En ‘tag med hjem under armen’-moppedreng af en arbejdsbog med alle teknikker og principper fra PRO, du altid kan gå tilbage og slå op i.

Og nå ja:

Så får du naturligvis morgenmad, frokost, eftermiddagskage + kaffe, te og vand ad libitum.

Plus:

Alle slides i PDF-format fra vores 3 dage sammen, hvis du fx er ansat i en virksomhed, der forventer, at du kommer hjem og laver et oplæg om, hvad du så har lært.

* * *

Skriv som en pro er ikke baseret på flygtige trends.

Det er baseret på de 95 procent, der gør det for dig:

Håndværket at overbevise.

/Christina 

Ps. Linket til kurset lukkes automatisk ned, når den sidste af de 3 pladser er røget. Ønsker du at deltage, men er du ansat i en virksomhed, hvor I ikke har politik for at betale online med kreditkort, så tryk besvar til mailen her og bed om at få tilsendt faktura.

Er du ledig – altså ‘in between jobs’ – så har vi også deltagere, der får netop dette kursus bevilliget af deres Jobcenter.

Rigtig godt nytår!

Om vi ses her eller ej den 10. – 12. marts >

Gør som over 12.000 andre

Få viden, værktøjer, trends og tricks til dine e-mails. Plus (vanvittigt gode) tilbud - og først besked om nye kursusdatoer.
Du kan til enhver tid afmelde dig med et enkelt klik.
Privatlivspolitik