1 måned siden

Nem model til din næste mail: ‘Vis to ens billeder’-modellen 

Skal du have en mail ud til din e-mailliste?

Trænger du til et skud inspiration?

Så har jeg en lavpraktisk model til dig.

Jeg kalder den:

‘Vis to ens billeder’-modellen.

Følg med – og lad mig vise dig:

1) Hvor simpel, modellen er.

2) En håndfuld top-konkrete praktiske eksempler.

Lad os starte med 1:

Her er, hvad modellen går ud på:

Vis to ens billeder øverst i din salgsmail.

Det kan være to ens billeder af et produkt, du sælger. Sælger du ikke produkter, så bliv for alt i verden hængende – for modellen kan også bruges til at sælge ydelser. Du kan fx vise to ens billeder af et problem, dine kunder har, og som din ydelse løser.

Din mail vil altså se nogenlunde sådan her ud:

– Og så til det sjove – eksemplerne.

Lad os rulle:

Eksempel 1:

Sådan sælger du en sofa med modellen

Lad os for et øjeblik lege, at du sidder i marketing i en webshop, der sælger møbler. I har nogle udstillingsmodeller, som I har brug for at få ud ad døren. I sælger disse møbler til nedsat pris.

Gør nu det her:

Indsæt to ens billeder øverst i din mail – fx to ens billeder af en sofa.

A la det her:

Under billedet af de to ens sofaer giver du øjeblikkeligt læseren svaret: Nemlig, at der ingen forskel er – udover at den ene er en udstillingsmodel, og derfor a) koster det halve og b) kan leveres med det vuns. Og nå ja – så slipper kunden samtidig for at skulle skille sig af med emballagen, da det er en udstillingsmodel.

Bum.

Job done.

(Har du 7, 9 eller 21 andre udstillingsmodeller, så præsenterer du dem i samme mail. Selvfølgelig kun med ét foto af hver. Du bruger blot de to ens sofaer til at åbne mailen – altså til at få læserens opmærksomhed).

Du kan også vinkle den sådan her:

Emnelinje:
Er du hjemme i morgen?

Overskrift inde i mailen:

 

Eksempel 2:

Sådan bruger du modellen
til at retfærdiggøre din pris

 

Sælger du noget, dine kunder umiddelbart synes er ‘for dyrt’?

Og kan man ikke med det blotte øje se forskel på dit kvalitetsprodukt og et billigere alternativ?

Oh, så er modellen her (også) genial!

Følg lige med:

En af mine kursister – lad os kalde hende Malene – sælger ‘høm-høm’-poser. (De der poser, hundeejere bruger til at samle hundens efterladenskaber op i, når de går tur med den).

Malenes ‘høm-høm’-poser koster lidt mere end gennemsnittet.

Det er der en forklaring på, siger hun: De er biologisk nedbrydelige.

Hvordan vinkler hun en mail på dét – uden, at den bliver kedelig?

Sådan her fx:

Kan du se det?

Brug modellen til:

1) At ‘hooke’ læseren.

Lige under de to ens fotos kan du derefter:

2) Forklare forskellen.

Malene kan i dette eksempel kort forklare læseren, at plastik-pose A er lavet af plastik, som er det værste, man kan smide i naturen – for plastik tager fra 10 til 400 år om at blive nedbrudt. Og allerværst: Det nedbrydes til mikroplast, som kan ende i vores drikkevand.

Pose B? Den er biologisk nedbrydelig,  og opløser sig selv på 30 dage – uden at ende som bioplast i hverken havet eller drikkevandet.

(Disclaimer: Jeg aner absolut INTET om hverken hundeposer. mikro- eller bioplast. Det her var blot et eksempel, jeg har fundet på. Løb med pointen – fyld selv fagligt korrekt indhold ind i din mail).

Eksempel 3:

Sådan bruger du modellen til at sælge en ydelse, din læser ikke aner, hun har brug for

 

Lad os for et øjeblik lege, at du sælger en ydelse, din potentielle kunde ikke rigtigt kan se, hun har brug for.

Det kunne fx være …  tænke-tænke …

… – haveplaner til folk, der lige har købt hus!

Det er muligvis fristende at skrive en mail, der lyder sådan her:

Tænk haven ind i huset fra starten – læg en haveplan nu

Problemet er jo bare, at din læser synes, det er dyrt nok at købe det hus.

Og sandsynligvis tænker: “Ja, ja – det er fint, men det med haven må komme senere”.

Prøv det her i stedet:

Under de to ens billeder skriver du ikke en lang tekst om ‘vigtigheden af at tænke haven ind’.

Du VISER forskellen:

Kan du set det?

Du slipper for at skrive en lang forklarende tekst.

Du kan kort fortælle din læser, at du også kan hjælpe ham – og opfordre ham til at kontakte dig.

Bum.

Tryk send.

(Note: Det fine hus på billlederne ovenfor er fra huscompagniet.dk – skulle du sukke efter egen nybygget villa. Her er link direkte til bestilling af deres katalog på 200 sider, du kan drømme dig væk i).

Eksempel 4:

Sådan bruger du modellen til at vise din læser, at hun har brug for dit produkt  NU – og ikke senere

 

Sælger du noget, dine kunder egentlig ikke behøver at købe lige nu?

Men gad du da godt, at de gjorde de?

Jeg forstår dig!

Løsning:

Brug modellen til at vise dem, hvad de får ud af købe nu og her.

Lad os lege, at du driver en webshop, der sælger shape-wear –  fx de der underkjoler, som holder på figuren, strammer op og holder maven på plads under tøjet.

Hvad skal de damer snart have på?

Kjoler da!

For de skal til julefrokoster lige om lidt.

Se her, hvordan vi kan bruge modellen til at sælge dem shape-wear:

Er du rigtig sej, så viser du lige under de to åbningsbilleder to nye billeder – nu bare af en model, der har kjolen på:

Billede A:  Dame i kjole uden shape-wear under.

Billede B: Samme dame i kjole med shape-wear under.

Og så slutter du af med at give læseren en særlig grund til at købe i dag – fx en rabat eller en bonus.

 

 

* * *

Klar til at tage modellen i brug?

Fedt! 

Åbn dit e-mailprogram – og sæt i gang.

Så er den mail hurtig skrevet.

Jeg hepper på dig.

/Christina

Gør som over 12.000 andre

Få viden, værktøjer, trends og tricks til dine e-mails. Plus (vanvittigt gode) tilbud - og først besked om nye kursusdatoer.
Du kan til enhver tid afmelde dig med et enkelt klik.
Privatlivspolitik