10 måneder siden

Se, hvad en simpel e-mailliste har gjort for Henrik

* * *

Den sande historie om, hvordan en simpel
e-mailliste har gjort det muligt for denne mand at skifte habitten ud med badeshorts – og opnå det største gennembrud i sin forretning i 5 år.

* * *

 

Kan en e-mailliste ændre et menneskes liv?

Ja.

Spørg bare herren på fotoet herover.

Navnet er hedder Henrik Leslye, og han har bygget en e-mailliste, der har givet ham et gennembrud i sin forretning, som han ellers har kæmpet for at opnå i – hæng fast: 5 år.

Henrik er erhvervspsykolog.

Og han har masser af succes.

Han lever af at holde foredrag og undervise
i nogle af landets allerstørste virksomheder.

Det dufter umiddelbart dejligt af fyldte foredragssale,
energiske armbevægelser og rungende applaus, ikke?

Men i praksis har Henriks hverdag
i rigtig mange år set sådan her ud:

Op kl. 5 for at nå toget på tværs af landet.

Sige ’godmorgen’ på den der friskfyragtige måde
for 1017. gang i en sal, der lige skal vågne helt op.

Tjekke ind på endnu et Comwell-hotel.

Hente 7/11’s salatblanding som aftensmad (og
mange forskellige variationer har de bare heller ikke).

Næste morgen: Samme rulle.

Uden vennemiddage.

Ingen simremad.

Men masser af sure togsæder og DSB-kaffe hældt intravenøst i årene.

”Jeg havde et ultrastressede landevejs-liv,” fortæller Henrik. ”Jeg elsker at holde foredrag og er så privilegeret at være booket flere år ude i fremtiden, men hvad nu, hvis jeg fx en dag får problemer med ryggen? Så havde jeg intet andet at falde tilbage på.”

Henrik ville gerne ud af landevejs-hamsterhjulet.

Så for 5 år siden begyndte han at tumle med den her idé:

Tænk, hvis han kunne sælge sin viden online.

Den tanke var så besnærende for Henrik, at han ikke kunne lade den ligge. Henrik begyndte at sætte sig ind, hvordan man tilrettelægger og producerer onlinekurser.

Dét var fantastisk.

Det blev først til et kursus i persontyper.

Så lavede han et kursus i lønforhandling.

Og så et tredie kursus i stresshåndtering.

Tjuhej, hvor det ikke gik.

For …

Henrik havde overset én ting:

Hvordan skulle han sælge de online-kurser? Få dem ud over rampen?

Henrik havde (og har) kontakt til masser af mennesker gennem sit virke
som foredragsholder. Men han manglede en kanal til at nå ud til dem.

I 5 år har Henrik kløet sig i nakken, og ligget
søvnløs på Comwell-hoteller for at finde det svar.

Er det Facebook, der er kanalen?

Er det desperate ‘Køb mit kursus’-opslag på LinkedIn?

Er det telemarketing?

Er det – …hvad?

Det eneste, Henrik ikke havde tænkt på, var det her:

Kunne det mon være en e-mailliste, han manglede?

Selv formulerer han det sådan her:

“Jeg havde aldrig tænkt på, at
mit missing link var en e-mailliste!,”

* * *

Dét fandt Henrik til gengæld ud af i november 2017.

I den måned kørte jeg heftig kampagne på onlinekurset TURBO1000, der
netop lærer dig – og Henrik – at bygge effektive salgskanaler via e-mails.

Henrik købte kurset.

Tog alle moduler i ét hug.

Og så gik han igang med at lave sin e-mail-liste ved, som han selv siger,
“simpelthen at følge de steps, som bliver lagt frem i Turbo1000.”

Resultatet?

Henrik er gået fra at have 0 til 1.450 e-maillæsere på 2 måneder.

Det svarer nogenlunde til en 5-8 foredragssale propfyldte med virksomheder, der a) har sagt ja til, at Henrik må markedsføre sine kurser til dem og som b) har brug for de kurser.

(Det er ætte lyv, når jeg kalder det for ‘turbo’).

Og lige her i mailen kommer vi til det med de badeshorts.

For se lige her:

Henrik på Sri lanka for at lave
sin allerførste e-mailkampagne

Jo!

I sidste uge rejste Henrik til Sri Lanka for i fred og ro at tilrettelægge og skrive
sin allerførste e-mailkampagne. Nu med et pænt stort publikum at sende den til.

 

‘Ved det bord har jeg skrevet alle mine mails – god udsigt, ikke?’, skrev Henrik drillende til mig

Og mens Henrik forlod denne hængekøje for at svømme med havskildpadder tikkede de første 25.000 kroner ind (så er den rejse betalt)

Henriks e-mailkampagne er ikke sendt ud til de nye læsere endnu.

Men det gør nu heller ikke så meget, for allerede mens Henrik sad på Sri Lanka fandt
nogle af de nye e-maillæsere selv ind på hans website – og købte nogle af hans fine onlinekurser.

”Det lyder som ren magi, men de første 25.000 kroner tikkede
ind, mens jeg svømmede med havskildpadder,” griner han.

Resultat:

 

Henrik har tjent sin udgift til TURBO1000 ind – … 25 gange.

Og det allerede inden han når at lancere sin første kampagne.

Og hvad så med det stressede landevejsliv og 7Eleven-salaterne?

“Min forståelse af mig selv og mine forretningsmuligheder er bogstavelig talt eksploderet. Jeg har længe ønsket at kunne lave produkter, som jeg kunne sælge uafhængig af tid og sted – og det kan jeg nu. Jeg er endda begyndt at tænke internationalt. Det er altså ikke bare en god forretning (den havde jeg allerede), Turbo1000 har givet mig – men et liv med en meget anderledes livskvalitet. De sølle 1.000 kroner er konverteret til et meget begrundet håb om, at overgangen fra landevejsliv til den digitale tilstedeværelse er mulig hurtigt”, siger Henrik.

Og slutter på den her:

“Det kan lyde vanvittigt, men jeg forventer at få en millionforretning ud af det, Turbo1000 har lært mig”. 

* * *

 

Gør som over 12.000 andre

Få viden, værktøjer, trends og tricks til dine e-mails. Plus (vanvittigt gode) tilbud - og først besked om nye kursusdatoer.
Du kan til enhver tid afmelde dig med et enkelt klik.
Privatlivspolitik